T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / KARAKÖPRÜ - Kırkpınar Ortaokulu

Haberler

Mrt

Sayın valimiz Hasan ŞILDAK ve değerli eşleri Fatma Nur ŞILDAK hanımefendiye okulumuza yaptıkları ziyaretlerinden dolayı teşekkür ederiz. 

Şbt

Serbest zaman etkinliklerinde “TANGRAM” öğretimi çalışmaları yapıldı. 2-A sınıfı öğrencilerinden bireysel ve grup olarak etkinliklere katılım sağlandı. Derslere önyargılı yaklaşan öğrencilerin oyun oynarken kendilerini daha rahat hissedip ön yargılarından kurtulması, öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin algı, şekil ve zemin bağlantısı yaparak soyut konuları somutlaştırmasına yardımcı olunması, sistemli düşünme alışkanlığı kazandırılması, sınıf içinde ve takım olarak hareket etme becerisi edinilmesini katkı sağlayan etkinliklere katılım sağlayan öğrencilerimizi tebrik ediyoruz.

Şbt

Şbt

Şbt

Dilimizin zenginlikleri şubata ayı atasözleri ve deyimler konusu kapsamında pano hazırladık. Emeği geçenleri tebrik ederiz.

Şbt

Şbt

Bigep kapsamında 3. Deneme sınavımızı gerçekleştirdik emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

Şbt

Anasınıfımızda görsel algı, görsel hafıza, dikkat ve algı çalışmaları yapıldı. Yapılan etkinliklerin oyunla bütünleştirilmesi ile eğlenerek öğrenmeler sağlandı. Görsel algı çocukların dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca matematik becerilerine ve uzamsal ilişkileri anlamalarına da yardımcı olur. Öğrenme sistemini kuvvetlendirir. 

Esnek düşünmeye yardımcı olur.

Bellek gelişimine fayda sağlar.

Şbt

 

- Çalışma 6.sınıf öğrencilerine uygulanacaktır. Bu nedenle araştırma öncesinde öğretmen tarafından öğrencilerin bu yıl içerisinde şimdiye kadar görmüş oldukları konuya yönelik kısa cevaplı sorular hazırlamıştır. Bu sorular sınıfın tamamına sorularak bilgi yarışmasının kazanının bulunması amaçlanmıştır.

 

- Öğrencilere bilgi yarışması öncesinde cevap vermeleri için kağıtlar verilmiştir. Sonrasında öğretmen soruları tek tek sorduktan sonra öğrenciler ise kendilerine verilmiş kağıtlara cevap vermeleri beklenmiştir. Sorulara verilen cevaplardan hareketle doğru cevap veren öğrenciler diğer sorulara hazırlanırken yanlış cevap verenler ise elenmektedir.

- Yapılan ‘‘BİLGİLERİMİZİ YARIŞTIRALIM’’ etkinliğinde tüm sorulara doğru cevap veren iki tane öğrencimiz olmuştur. Bu öğrencilere çeşitli hediyeler verildi. Bu çalışma sayesinde öğrencilerin bir dönem boyunca görmüş olduğu matematik konularını tekrar etme fırsatı sağlanmıştır.

Şbt

Fen bilimleri dersi ses dalgaları konusunda kalıcı öğrenme için etkinlik yapıldı. Emeği geçen herkesi tebrik ederiz.

Şbt

Dilimizin Zenginlikleri projesinde Dede Korkut Hikayelerinden yola çıkarak yeni bir hikaye yazıyorum etkinliği 3-A sınıfı yarışma birincimiz Zilan Doğan olmuştur. Öğrencimizi tebrik ederiz.

Şbt

Etkinlik kapsamında 2-A ve 3-A sınıfı öğrencileri resfebe yarışması yaptılar. Emeği geçenleri tebrik ederiz.

Şbt

Bigep kapsamında atasözü ve deyimler anlat bakalım etkinliği yaptık. 2-a ve 3-a sınıfı birlikte yarışarak hem eğlendi hem öğrendi. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

Şbt

Bütün sınıf düzeylerinde her öğrenciye dilimizin zenginlikleri olan birer atasözü ve deyimleri araştırması istenir. Araştırma esnasında çıkış zamanları, nasıl meydana geldikleri ile ilgili bilgi toplanmlari istenir. Bu bilgiler kayıt altına alınır. Alınan bilgiler derlenip toparlandıktan sonra not alınır. Sınıfa getirilerek öğrenciler karşısında paylaşılması istenir. Bütün sınıf duzeyleri bunları dinleyip öğrendikten sonra uygulama son bularak diğer öğrencilere sıra geçer. Bu uygulamayla öğrenciler dilimizin zenginliklerini öğrenir. Kendi öz kültürlerini günlük hayatta kullanımı arttırarak toplumun bilinçlenmesine,  yabancı kelimelerin Türkce karşılıklarını bulmalarına ve dilimizi korumamıza yardımcı olacak nesiller yetiştirmeye olanak sağlar.

 

 

Şbt

Uygulama geri dönüşüm ve temiz dünyamız farkındalığını arttırmak üzere yapılmıştır. Çocukların geri dönüşüme ilişkin farkındalıklarının oluşturulması amacıyla animasyon ve görsel materyallerle öğrenmeler sağlanmıştır. Bilişsel gelişim alanı fiziksel gelişimle desteklenerek taç yapım etkinliği yapıldı. Çocukların “Grafik okuma”, “Eşleştirme” gibi üst düzey bilişsel alan gelişimleri oyun etkinlikleri ile desteklendi. Okulumuzda bulunan kullanım ömrü dolmuş farklı materyallerden üretilmiş ürünlerin çöpe değil geri dönüşüm kutularına atılması gerektiği farkındalığı sağlandı. Bu kapsamda çocuklara birebir uygulama fırsatı ile yaparak yaşayarak öğrenmeler gerçekleştirildi.